Athens Coaching Magazine
  • HOME
  • ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
  • EDITORIAL
  • ΑΡΘΡΑ
    • Business Coaching
    • Career Coaching
    • Life Coaching
    • Resources
    • Εκπαίδευση & Πιστοποίηση
    • Health & Wellness Coaching
    • Book reviews
    • Αφιερωματα
    • Συνέδρια-Ημερίδες
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • Coaching, Εγκέφαλος & Νευροεπιστήμες
    • Θετική Ψυχολογία & Coaching
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • H ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΑΣ
    • Κοινότητα Αποφοίτων
    • Πρόγραμμα Συναντήσεων
No Result
View All Result
  • HOME
  • ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
  • EDITORIAL
  • ΑΡΘΡΑ
    • Business Coaching
    • Career Coaching
    • Life Coaching
    • Resources
    • Εκπαίδευση & Πιστοποίηση
    • Health & Wellness Coaching
    • Book reviews
    • Αφιερωματα
    • Συνέδρια-Ημερίδες
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • Coaching, Εγκέφαλος & Νευροεπιστήμες
    • Θετική Ψυχολογία & Coaching
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • H ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΑΣ
    • Κοινότητα Αποφοίτων
    • Πρόγραμμα Συναντήσεων
No Result
View All Result
Athens Coaching Magazine
Πώς να διαχειριστείτε τα έντονα συναισθήματα των πελατών σας.

Πώς να διαχειριστείτε τα έντονα συναισθήματα των πελατών σας.

Charalampos Petras by Charalampos Petras
21 Φεβρουαρίου 2022
in Resources
Reading Time: 1 mins read
Share on FacebookShare on Twitter

RELATED STORIES

Οργανωσιακή αλλαγή: Διάγνωση προβλήματων ή αναπτυξιακή φιλοσοφία;

Οργανωσιακή αλλαγή: Διάγνωση προβλήματων ή αναπτυξιακή φιλοσοφία;

22 Νοεμβρίου 2023
Γενεόγραμμα καριέρας: Χρήση και οφέλη

Γενεόγραμμα καριέρας: Χρήση και οφέλη

2 Νοεμβρίου 2022

Το coaching αποτελεί μια εξαιρετικά θετική εμπειρία κατά την οποία ωστόσο, ενδέχεται να αναδυθούν έντονα συναισθήματα και να προκύψουν δύσκολες καταστάσεις. Τα συναισθήματα αυτά βιώνονται εξίσου και από τον coach και τον πελάτη του. Η διαχείριση των δύσκολων συναισθηματικών καταστάσεων είναι ακόμη ένα ειδικό ζήτημα και πιθανώς ένα αίτημα τόσο στην εκπαίδευση όσο και στην ίδια την πρακτική των επαγγελματιών. Ας δούμε μαζί πτυχές αυτού του φαινομένου καθώς και προτάσεις προς τους coaches ώστε να το διαχειριστούν με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα.

Δεδομένα και τρόποι διαχείρισης.

Όταν αναφέρομαι σε «δύσκολες συναισθηματικές καταστάσεις», αναφέρομαι και στα δύο μέρη της σχέσης, τόσο τον coach όσο και τον coachee. Κι αυτό διότι τα συναισθήματα που αναδύονται, αναδύονται ως μία κοινή εμπειρία και μπορεί η στάση του ενός να πυροδοτήσει έντονα συναισθήματα στον άλλον. Δεν είναι λίγες οι φορές που νέοι coaches συζητούν μαζί μου τις συναισθηματικές αντιδράσεις των πελατών τους όταν οι ίδιοι είναι συναισθηματικά φορτισμένοι.

Η εκπαίδευση των νέων επαγγελματιών, ακόμη τουλάχιστον, δεν περιλαμβάνει εξειδικευμένη γνώση για την ουσία, την λειτουργία των ανθρώπινων συναισθημάτων καθώς και τρόπους διαχείρισής τους. Αυτό σημαίνει ότι κάθε Coach διαμορφώνει μια προσωπική στρατηγική διαχείρισής τους εντός της coaching-σχέσης. Έτσι, κάθε φορά που αναδύεται μία έντονη συναισθηματική κατάσταση ενός της συνεργασίας, οι coaches μπορούν είτε να την αποφύγουν, να μειώσουν την σημασία της εντός της συνεργασίας, είτε να την λάβουν υπόψη τους και να εργαστούν πάνω σε αυτή.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις Cox & Backhirova (2007), οι coaches αναπτύσσουν τις εξής στρατηγικές:

Ατομικό αναστοχασμό και εποπτεία: οι coaches επισκέπτονται τον επόπτη τους ή/και αναπτύσσουν έναν θετικό εσωτερικό διάλογο με σκοπό να κατανοήσουν τις δύσκολες συναισθηματικές καταστάσεις και να σχεδιάσουν το μονοπάτι μέσα από το οποίο θα τις διαχειριστούν και θα τις υπερβούν.

Αποφυγή συζήτησης: αποφεύγουν να προσφέρουν χώρο στα συναισθήματα των πελατών τους, θεωρώντας τους ιδιοκτησία των τελευταίων και ένα θέμα το οποίο δεν μπορεί να συζητηθεί εντός του coaching.

Ενεργητική διερεύνηση: στέκονται με αποδοχή και ουδετερότητα και διευκολύνουν τον πελάτη τους να σκεφτεί πάνω στα συναισθήματα και να ενισχύσει την επίγνωση των καταστάσεων που βιώνει.

Παραπομπή / ολοκλήρωση της συνεργασίας: ακούν, εντοπίζουν τα συναισθήματα αυτά, ενημερώνουν διεξοδικά τον πελάτη τους για το coaching, παραπέμπουν σε ειδικό ψυχικής υγείας και τερματίζουν την συνεργασία τους.

Πώς βοηθάμε τους νέους coaches στο Athens Coaching Institute.

Δίνουμε έμφαση τόσο στην προετοιμασία όσο και την υποστήριξη της επαγγελματικής δραστηριότητας των coaches.

Πρώτον, εκπαιδεύουμε τους νέους επαγγελματίες σε τεχνικές συμβουλευτικής (ενεργητική – ενσυναισθητική ακρόαση, ουδετερότητα, εστίαση στο εδώ και τώρα, διατύπωση μη κριτικών – ανοιχτών ερωτήσεων, τεχνικές ενθάρρυνσης της αφήγησης). Έτσι, οι απόφοιτοί μας γνωρίζουν καλά πώς να ακούν και πώς να διευκολύνουν τους πελάτες τους στο μοίρασμα και τη συζήτηση δύσκολων θεμάτων, στην διαχείριση της φόρτισης εντός της συνεδρίας.

Δεύτερον, παρέχουμε στους νέους επαγγελματίες τις απαραίτητες γνώσεις και τους εξοπλίζουμε με εκείνες τις δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν α) να κατανοήσουν πότε μια κατάσταση υπερβαίνει τα όρια της ειδικότητάς τους και β) πώς να πραγματοποιήσουν μια παραπομπή σε ειδικούς.

Τρίτον, εξοικειώνουμε τους εκπαιδευόμενους coaches με την ελληνική πραγματικότητα μέσα από πραγματικά case studies και τους φέρνουμε σε επαφή με πραγματικούς πελάτες. Έτσι, εκπαιδεύονται σε συνθήκες, εύκολες ή δύσκολες, όπως ακριβώς θα τις συναντήσουν μετά την εκπαίδευσή τους.

Τέταρτον, εξοικειώνουμε τους εκπαιδευόμενους με την διαδικασία της εποπτείας, ατομικά και ομαδικά, ώστε να διαμορφωθεί στην σκέψη τους ως συστατικό στοιχείο της επαγγελματικής τους πρακτικής, ως ένας χώρος στον οποίο μπορούν να διατυπώσουν ερωτήματα, να μοιραστούν και να βρουν απαντήσεις σε δύσκολες καταστάσεις που σίγουρα θα αντιμετωπίσουν.

Πέμπτον, οργανώνουμε κάθε χρόνο, δομημένα προγράμματα εποπτειών στα οποία υποστηρίζουν στην πράξη το έργο των coaches που αποφοίτησαν και εργάζονται ως ελ. Επαγγελματίες ή στελέχη εταιριών.

Cox, E., Bachkirova, T., (2007). Coaching with emotion: How coaches deal with difficult emotional situations. International Coaching Psychology Review 2:2.

Charalampos Petras
Charalampos Petras

O Χαράλαμπος Πετράς είναι Ψυχολόγος, Διαπιστημένος Executive Coach, ICF PCC, EMCC SP, MISCP, και Συγγραφέας. Είναι μέλος του International Society for Coaching Psychology, ιδρυτής & διευθυντής του Athens Coaching Institute.

Σπούδασε Ανθρωπολογία, Ψυχολογία, Ιστορία και έχει εκπαιδευτεί στο Coaching, στην Συστημική Ψυχοθεραπεία, την Θεραπεία EMDR και την Εκπαίδευση Ενηλίκων. Από το 2009 εργάζεται ως επαγγελματίας Coach κυρίως με μεγάλους οργανισμούς, στελέχη διοίκησης και ηγεσίας. Βιβλία του που κυκλοφορούν είναι η “Τέχνη του Coaching”, ένα εγχειρίδιο για επαγγελματίες και η “Τέχνη των Στόχων” μια μελέτη για την ανάπτυξη και την επιτυχία. Παράλληλα, διατηρεί γραφείο ψυχολόγου όπου εργάζεται κλινικά, με ενήλικες.

www.athenscoaching.gr
Tags: athens coachingathens coaching institutecoachcoachescoachingcoaching τεχνικέςεκπαίδευση στο coaching
Previous Post

Κινητοποιητική Συνέντευξη και Coaching

Next Post

Νευροεπιστήμη και κίνητρο: επαναφέροντας τη ζωτικότητα στην εργασία

Next Post
Νευροεπιστήμη και κίνητρο: επαναφέροντας τη ζωτικότητα στην εργασία

Νευροεπιστήμη και κίνητρο: επαναφέροντας τη ζωτικότητα στην εργασία

Please login to join discussion

About us

Το Athens Coaching Magazine δημιουργήθηκε από την Κοινότητα Αποφοίτων του Athens Coaching Institute με σκοπό τη διάδοση του Coaching στο ελληνικό κοινό.

© 2022 Athens Coaching Institute

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Όροι Χρήσης & Προσωπικά Δεδομένα

Athens Coaching Institute

Επικοινωνία

Newsletter

Follow Us

Facebook LinkedIn Instagram
No Result
View All Result
  • HOME
  • ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
  • EDITORIAL
  • ΑΡΘΡΑ
    • Business Coaching
    • Career Coaching
    • Life Coaching
    • Resources
    • Εκπαίδευση & Πιστοποίηση
    • Health & Wellness Coaching
    • Book reviews
    • Αφιερωματα
    • Συνέδρια-Ημερίδες
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • Coaching, Εγκέφαλος & Νευροεπιστήμες
    • Θετική Ψυχολογία & Coaching
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • H ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΑΣ
    • Κοινότητα Αποφοίτων
    • Πρόγραμμα Συναντήσεων
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας. Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα διατηρώντας κάποιες ρυθμίσεις κατά την επίσκεψή σας. Πατώντας "Αποδοχή" συφωνείτε με την χρήση όλων των cookies. Πατώντας "Ρυθμίσεις" και να ελέγξετε τις προσωπικές σας ρυθμίσεις.
ΡυθμίσειςΑποδοχή Απόρριψη Όροι Χρήσης & Προσωπικά Δεδομένα
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT