Athens Coaching Magazine
  • HOME
  • ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
  • EDITORIAL
  • ΑΡΘΡΑ
    • Business Coaching
    • Career Coaching
    • Life Coaching
    • Resources
    • Εκπαίδευση & Πιστοποίηση
    • Health & Wellness Coaching
    • Book reviews
    • Αφιερωματα
    • Συνέδρια-Ημερίδες
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • Coaching, Εγκέφαλος & Νευροεπιστήμες
    • Θετική Ψυχολογία & Coaching
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • H ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΑΣ
    • Κοινότητα Αποφοίτων
    • Πρόγραμμα Συναντήσεων
No Result
View All Result
  • HOME
  • ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
  • EDITORIAL
  • ΑΡΘΡΑ
    • Business Coaching
    • Career Coaching
    • Life Coaching
    • Resources
    • Εκπαίδευση & Πιστοποίηση
    • Health & Wellness Coaching
    • Book reviews
    • Αφιερωματα
    • Συνέδρια-Ημερίδες
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • Coaching, Εγκέφαλος & Νευροεπιστήμες
    • Θετική Ψυχολογία & Coaching
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • H ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΑΣ
    • Κοινότητα Αποφοίτων
    • Πρόγραμμα Συναντήσεων
No Result
View All Result
Athens Coaching Magazine
Ηγεσία: Πώς δίνω αποτελεσματικό feedback στα στελέχη;

Ηγεσία: Πώς δίνω αποτελεσματικό feedback στα στελέχη;

Γιολάντα Τσιούκα by Γιολάντα Τσιούκα
4 Απριλίου 2022
in Business Coaching, Resources
Reading Time: 2 mins read
Share on FacebookShare on Twitter

RELATED STORIES

Η ιδιαιτερότητα του Team Coaching

Η ιδιαιτερότητα του Team Coaching

21 Φεβρουαρίου 2023
“When a leader loses vision”

“When a leader loses vision”

30 Ιανουαρίου 2023

Κάθε χρόνο καλούμαστε ως managers να δώσουμε  feedback στις ομάδες μας για την χρονιά που πέρασε, τι πήγε καλά και τι λιγότερο καλά. Η πρόκληση στην διαδικασία αυτή είναι να δοθεί μια αποτελεσματική ανατροφοδότηση (effective feedback) έτσι ώστε να στηρίξουμε τα στελέχη στην εξέλιξή τους.

Το εποικοδομητικό feedback που μπορούν να λάβουν οι άνθρωποι είναι το feedback που δίνουν οι ίδιοι στον εαυτό τους (coaching feedback model) και όχι ένας μονόλογος του manager προς το ενδιαφερόμενο στέλεχος που παρατηρείται συχνά στις επιχειρήσεις. Τι σημαίνει όμως πρακτικά αυτό;

Δώστε στα στελέχη την ευκαιρία και τον χώρο να αξιολογήσουν πρώτοι τις καταστάσεις, ζητήστε τους να εξετάσουν μόνοι τους τις προκλήσεις, να εντοπίσουν τα δυνατά σημεία και τις ελλείψεις τους και να σχεδιάσουν μια ουσιαστική πορεία προς τα εμπρός. Κάντε το τόσο για την θετική ανατροφοδότηση όσο και για την ανατροφοδότηση «μάθησης» ή «βελτίωσης» (και όχι «αρνητική ανατροφοδότηση»).

Παρακάτω παρατίθεται ένας ενδεικτικός οδηγός για να μπορέσετε να πραγματοποιήσετε με την ομάδα σας μια ουσιώδη συνάντηση ανατροφοδότησης (feedback). Προσαρμόστε τον κάθε φορά στο συγκεκριμένο πλαίσιο συζήτησης με βάση την κουλτούρα και το στυλ επικοινωνίας σας.

Feedback με coaching προσέγγιση

1.Αποσαφηνίστε τις επιδιώξεις και των δύο μερών από την συνάντηση. Ξεκινήστε την συζήτηση σας κοιτάζοντας μπροστά σε αυτό που θέλετε να έχετε επιτύχει και τα δύο μέρη στο τέλος της συνάντησης. Αυτή η προσέγγιση εστιάζει το μυαλό στον σκοπό και υπογραμμίζει τυχόν διαφορές όσον αφορά την τελική πρόθεση.

2. Ζητήστε από το στέλεχος να αξιολογήσει  την μέχρι τώρα απόδοσή του. Διατυπώστε τις ερωτήσεις σας με τρόπο ώστε να βοηθήσετε το κάθε στέλεχος να αναστοχαστεί και να αναγνωρίσει τα δυνατά σημεία και τις αδυναμίες του.

Ενδεικτικές ερωτήσεις:

• Ποια ήταν η εμπειρία σου από την φετινή χρονιά;

• Τι έχεις καταφέρει μέχρι τώρα;

• Τι σου λέει αυτό για τον εαυτό σου;

• Ποιες δυνάμεις και χαρακτηριστικά του εαυτού σου σε βοήθησαν να το επιτύχεις;

• Υπάρχουν δυσκολίες ή προκλήσεις που αντιμετώπισες;

• Τι είναι αυτό που σε δυσκολεύει περισσότερο;

• Υπάρχει κάτι που θα ήθελες/ θα μπορούσες να είχες κάνει διαφορετικά για να είχες φέρει ένα διαφορετικό αποτέλεσμα

• Υπάρχουν πράγματα τα οποία θα ήθελες να βελτιώσεις / δουλέψεις παραπάνω;

3. Δώστε την θετική ανατροφοδότησή σας (positive feedback). Oι άνθρωποι συχνά τείνουν να επικεντρώνονται στο τι πήγε στραβά και ελαχιστοποιούν τα επιτεύγματά τους. Πάρτε την ευκαιρία να δώσετε στο σημείο αυτό μια θετική ανατροφοδότηση, υπό την προϋπόθεση ότι είναι αυθεντική, βοηθώντας το άλλο μέρος να εκτιμήσει τις δυνάμεις του.

Ενδεικτικά μια προσέγγιση θα μπορούσε να είναι:

• Ακούγεται σαν να έχεις κάνει πραγματική πρόοδο στο κομμάτι αυτό.

• Διαχειρίστηκες αποτελεσματικά το project και αναγνωρίστηκε από τους συναδέλφους σου.

• Πρόσφατα παρατήρησα μια μεγαλύτερη αμεσότητα και συνεργασία με την υπόλοιπη ομάδα στο τμήμα.

4. Συζητήστε τις δυσκολίες που αναφέρθηκαν με θετικό «βλέμμα» στο μέλλον.  Η πρόθεση αυτής της προσέγγισης είναι να βοηθήσει το άτομο να τοποθετήσει την σκέψη του στο μέλλον και να αποκτήσει μια πραγματική εμπειρία για το πώς αισθάνεται, παρακάμπτοντας εμπόδια που μπορεί να θολώνουν την κρίση του και να θέσει μόνος του τον στόχο προς βελτίωση. Αυτό αυξάνει την ενέργεια, το κίνητρο και την αυτοπεποίθηση.

Ενδεικτικές ερωτήσεις:

• Πού βρίσκεσαι τώρα με το θέμα που σε προβληματίζει/ δυσκολεύει;

• Πού θα ήθελες να είσαι;

• Τι είναι αυτό που σε εμποδίζει;

• Πώς θα μπορούσες να το αλλάξεις;

• Αν μπορούσες να το ξανακάνεις τι θα έκανες διαφορετικά;

• Φαντάσου ότι το έχεις πετύχει – πώς αισθάνεσαι;

5. Δώστε τη δική σας ανατροφοδότηση «βελτίωσης». Τοποθετηθείτε προς το τέλος της συζήτησης για να δώσετε την δική σας ανατροφοδότηση βελτίωσης. Οι άνθρωποι αποδίδουν καλύτερα όταν έχουν τον έλεγχο των ιδεών και του ρυθμού τους, επομένως, αφού έχουν πει όλα όσα θέλουν να πουν γίνονται πιο δεκτικοί στη γνώμη των άλλων, χαλαρώνουν και σκέφτονται πιο καθαρά σε «ευαίσθητες» καταστάσεις.

Ενδεικτικές ερωτήσεις:

• Θα μπορούσα να μοιραστώ μαζί σου τις δικές μου σκέψεις;

• Θα ήθελες να δούμε μαζί τις περιοχές που θεωρώ πως θα είναι καλό για εσένα να επικεντρωθείς και να δουλέψεις παραπάνω;

• Θα μπορούσα να μοιραστώ μαζί σου ένα πλάνο ανάπτυξης που έχω σκεφτεί για να ενισχύσεις  τις δεξιότητες σου;

Βασική προϋπόθεση για την αποτελεσματικότητα της ανατροφοδότησης είναι το υψηλό επίπεδο εμπιστοσύνης στη  σχέση manager – στελέχους. Εάν υπάρχει εμπιστοσύνη το feedback είναι ευπρόσδεκτo ως υποστηρικτικό μέσο προς περαιτέρω μάθηση. Εάν όμως η εμπιστοσύνη είναι χαμηλή, τυχόν προτάσεις για βελτίωση είναι πιθανό να αγνοηθούν ή και να απορριφθούν.

Το κλειδί για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης είναι να ακολουθείτε στην καθημερινότητά σας μια coaching προσέγγιση: να ρωτάτε αντί να λέτε, να εστιάζετε στις δυνάμεις των ανθρώπων περισσότερο από ό,τι στις αδυναμίες τους, να αντιμετωπίζετε την ομάδα σας με σεβασμό και να λειτουργείτε με συναισθηματική νοημοσύνη.

Photo by Ann H , Pexels.com

Γιολάντα Τσιούκα
Γιολάντα Τσιούκα

Η Γιολάντα Τσιούκα είναι Business & Personal Coach. Έχει εκπαιδευτεί από το Athens Coaching Institute στο οποίο συμμετέχει ως facilitator του εκπαιδευτικού προγράμματος Diploma in Evidence-based Coaching. Έχει λάβει επίσης συμπληρωματική εκπαίδευση στο Leadership Coaching από το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στο Marketing από το Πανεπιστήμιο του Strathclyde της Γλασκώβης και πτυχίο στις Οικονομικές Επιστήμες από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.  Είναι μέλος του Association for Coaching (AC) και ως Οικονομολόγος και Marketer είναι μέλος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και της Ελληνικής Εταιρείας Διοίκησης Επιχειρήσεων.

Επιπρόσθετα είναι στέλεχος επιχειρήσεων στον τομέα του Marketing με περισσότερα από 14 χρόνια εμπειρίας. Έχει εργασθεί σε μεγάλες πολυεθνικές και ελληνικές εταιρείες έχοντας διαχειριστεί υπό την ευθύνη της διάφορες προϊοντικές κατηγορίες τόσο για την ελληνική αγορά όσο και για το εξωτερικό. Μέσω της πολυετούς πείρας της έχει αποκτήσει μια βαθιά γνώση της λειτουργίας των επιχειρήσεων, των εσωτερικών οργανωτικών δομών και των εργασιών μεταξύ τμημάτων.

Ως Coach στόχος της είναι η υποστήριξη ανθρώπων και στελεχών σε οργανισμούς στην αυτοβελτίωση και ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους με σκοπό την επίτευξη των προσωπικών και επαγγελματικών τους στόχων. Επόμενος στόχος της είναι η απόκτηση πιστοποίησης ως Εκπαιδευτής Ενηλίκων και Business Trainer για να υποστηρίξει επιχειρήσεις σε θέματα εξέλιξης επικοινωνίας, οργανωσιακής κουλτούρας και διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού.

Tags: athens coaching instituteathenscoachingcoachcoachescoachingcoaching τεχνικέςexecutiveexecutive coachingfeedbackleadershipLeadership Coaching
Previous Post

Εστιάζοντας στην λύση

Next Post

Είναι καιρός να αφήσουμε το NLP εκεί που ανήκει: στη δεκαετία του 1990.

Next Post
Είναι καιρός να αφήσουμε το NLP εκεί που ανήκει: στη δεκαετία του 1990.

Είναι καιρός να αφήσουμε το NLP εκεί που ανήκει: στη δεκαετία του 1990.

About us

Το Athens Coaching Magazine δημιουργήθηκε από την Κοινότητα Αποφοίτων του Athens Coaching Institute με σκοπό τη διάδοση του Coaching στο ελληνικό κοινό.

© 2022 Athens Coaching Institute

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Όροι Χρήσης & Προσωπικά Δεδομένα

Athens Coaching Institute

Επικοινωνία

Newsletter

Follow Us

Facebook LinkedIn Instagram
No Result
View All Result
  • HOME
  • ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
  • EDITORIAL
  • ΑΡΘΡΑ
    • Business Coaching
    • Career Coaching
    • Life Coaching
    • Resources
    • Εκπαίδευση & Πιστοποίηση
    • Health & Wellness Coaching
    • Book reviews
    • Αφιερωματα
    • Συνέδρια-Ημερίδες
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • Coaching, Εγκέφαλος & Νευροεπιστήμες
    • Θετική Ψυχολογία & Coaching
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • H ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΑΣ
    • Κοινότητα Αποφοίτων
    • Πρόγραμμα Συναντήσεων
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας. Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα διατηρώντας κάποιες ρυθμίσεις κατά την επίσκεψή σας. Πατώντας "Αποδοχή" συφωνείτε με την χρήση όλων των cookies. Πατώντας "Ρυθμίσεις" και να ελέγξετε τις προσωπικές σας ρυθμίσεις.
ΡυθμίσειςΑποδοχή Απόρριψη Όροι Χρήσης & Προσωπικά Δεδομένα
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT