Athens Coaching Magazine
  • HOME
  • ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
  • EDITORIAL
  • ΑΡΘΡΑ
    • Business Coaching
    • Career Coaching
    • Life Coaching
    • Resources
    • Εκπαίδευση & Πιστοποίηση
    • Health & Wellness Coaching
    • Book reviews
    • Αφιερωματα
    • Συνέδρια-Ημερίδες
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • Coaching, Εγκέφαλος & Νευροεπιστήμες
    • Θετική Ψυχολογία & Coaching
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • H ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΑΣ
    • Κοινότητα Αποφοίτων
    • Πρόγραμμα Συναντήσεων
No Result
View All Result
  • HOME
  • ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
  • EDITORIAL
  • ΑΡΘΡΑ
    • Business Coaching
    • Career Coaching
    • Life Coaching
    • Resources
    • Εκπαίδευση & Πιστοποίηση
    • Health & Wellness Coaching
    • Book reviews
    • Αφιερωματα
    • Συνέδρια-Ημερίδες
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • Coaching, Εγκέφαλος & Νευροεπιστήμες
    • Θετική Ψυχολογία & Coaching
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • H ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΑΣ
    • Κοινότητα Αποφοίτων
    • Πρόγραμμα Συναντήσεων
No Result
View All Result
Athens Coaching Magazine
Conflict Coaching: Επίλυση διαπροσωπικών συγκρούσεων στην εργασία

Conflict Coaching: Επίλυση διαπροσωπικών συγκρούσεων στην εργασία

Charalampos Petras by Charalampos Petras
14 Φεβρουαρίου 2022
in Business Coaching
Reading Time: 2 mins read
Share on FacebookShare on Twitter

RELATED STORIES

Ο Ηγέτης ως Coach: Στον Δρόμο του Σωκράτη προς μια Ανθρωποκεντρική Ηγεσία

Ο Ηγέτης ως Coach: Στον Δρόμο του Σωκράτη προς μια Ανθρωποκεντρική Ηγεσία

13 Μαρτίου 2025
Η Σημασία της Υιοθέτησης του Coaching Πλαισίου από Managers

Η Σημασία της Υιοθέτησης του Coaching Πλαισίου από Managers

23 Ιανουαρίου 2025

Hδιαχείριση κρίσεων σε επιχειρήσεις και οργανισμούς αποτελεί ένα εξειδικευμένο αντικείμενο και μια απαραίτητη γνώση για τη Διοίκηση. Τι γίνεται ωστόσο, όταν η κρίση αφορά τη σύγκρουση ανάμεσα σε στελέχη; Αν και πάντοτε ο ανθρώπινος παράγοντας είναι σημαντικός, σε αυτή την περίπτωση τα όρια ανάμεσα στις απόψεις και τις προσωπικότητες είναι θολά. Κι αυτό διότι η ιδιοσυγκρασία και η ιδιαίτερη σχέση των διαφωνούντων συχνά ανατροφοδοτούν τη σύγκρουση. Η διαφωνία υπερβαίνει το αντικείμενο της συζήτησης και αγγίζει βαθύτερες δομές στη σχέση των ανθρώπων.

Η επίλυση διαπροσωπικών συγκρούσεων στο Executive Coaching είναι μια πολύπλοκη διαδικασία με ιδιαίτερη δυναμική. Απαιτεί προχωρημένες δεξιότητες στη διαχείριση συναισθημάτων, γνώση για την ανθρώπινη προσωπικότητα, εμπειρία σε καταστάσεις απειλής, ανθεκτικότητα και συγκεκριμένη μέθοδο. Με το Conflict Coaching παρεμβαίνουμε σε καταστάσεις σύγκρουσης και συμβάλλουμε καταλυτικά στην επίλυσή τους. Η διαμεσολάβηση πραγματοποιείται σε συγκεκριμένα στάδια και ακολουθεί ορισμένους και συμφωνημένους κανόνες για όλους. Οι κανόνες αυτοί διαμορφώνουν το απαραίτητο ψυχολογικό περιβάλλον για την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας

Πρόληψη, ο ρόλος του Coach

Όπως σε κάθε κρίση, έτσι και στις διαπροσωπικές συγκρούσεις ανώτατων στελεχών, η πρόληψη είναι πολύ σημαντική. Είναι καλό να υπάρξει μια συντεταγμένη προετοιμασία για τα βήματα που θα ακολουθηθούν όταν εμφανιστεί το πρόβλημα. Τα εκπαιδευμένα στελέχη μέσα από μια θεωρητική και βιωματική επιμόρφωση, θα ανταποκριθούν σχεδόν αυτοματοποιημένα.

Η προετοιμασία πρέπει να περιλαμβάνει φυσικά και την παρέμβαση ενός εξειδικευμένου Coach. Τα βήματα αντιμετώπισης συγκρούσεων πρέπει να τυποποιηθούν σε σειρά, όπως εκείνα που ακολουθούν έναν σεισμό. Συνολικά, η προετοιμασία διαμορφώνει μια κουλτούρα διαχείρισης διαφωνιών που συμβάλλει θετικά στην καλύτερη πρόγνωση.

Ο ρόλος του Coach εδώ είναι πολυδιάστατος . Με γνώση και επαγγελματισμό, διαμορφώνει ένα περιβάλλον ουδετερότητας και εμπιστοσύνης στη διαδικασία εγκαθιδρύοντας το απαραίτητο πλαίσιο. Η δομή του πλαισίου θα οριοθετήσει, θα διευκολύνει και θα ενισχύσει την επικοινωνία.

Ο Coach είναι αφοσιωμένος στο ρόλο του και εξαιρετικά προσεκτικός, οφείλει να μην πάρει ποτέ τη μία την άλλη θέση και χωρίς δεύτερη σκέψη πρέπει να κρατήσει την ουδετερότητά του. Παράλληλα, φροντίζει να διατηρηθεί το στρες σε χαμηλά επίπεδα προλαμβάνοντας μηνύματα απειλής, κριτικής και συμμαχιών.

Ποια είναι τα βήματα που ακολουθούμε στο Conflict Coaching

Βήμα Πρώτο

Το πρώτο βήμα είναι να καλέσετε τους εμπλεκόμενους για να συμμετάσχουν σε μια διαδικασία διαμεσολάβησης και επίλυσης. Είναι σημαντικό σε αυτή τη φάση να εμφυσήσετε την ιδέα ότι, εκ των πραγμάτων, κάθε διαμάχη ή διαφωνία καταλήγει σε μια διαμεσολάβηση, σε ένα ξεκαθάρισμα. Το αρχικό μήνυμα που πρέπει να επικοινωνήσει ο οργανισμός είναι ότι η διαμεσολάβηση είναι μια φυσιολογική διαδικασία κι ότι κάθε διαφωνία καταλήγει σε μια λύση. Η κουλτούρα αυτή διαμορφώνεται κατά την πρόληψη.

Βήμα Δεύτερο

Αφού συγκεντρωθούν οι εμπλεκόμενοι, η διαμεσολάβηση απαιτεί τον ορισμό απαράβατων κανόνων. Οι κανόνες είναι σαφείς, σύντομοι και απευθύνονται εξίσου σε όλους. Ο Coach ανακοινώνει με ήρεμη φωνή, χωρίς διακοπές και διατηρώντας καλή βλεμματική επαφή με τους παρόντες τα εξής:

  • Κάθε μέρος θα έχει την ευκαιρία να μιλήσει και να παρουσιάσει την άποψή του χωρίς να διακόπτεται. O Coach θα ακούσει προσεκτικά και τους δύο για να συλλέξει τις απαραίτητες πληροφορίες χωρίς να πάρει θέση.
  • Δεν θα υπάρχουν γενικεύσεις για άλλα γεγονότα ή γενικές διατυπώσεις για την προσωπικότητα του άλλου, δεν θα αναφέρει κανείς το όνομα του άλλου, δεν θα ειπωθούν αστεία, απειλές, προειδοποιήσεις, διαταγές και δεν θα υπάρξει επιθετικότητα.

Προτού ξεκινήσουν οι αφηγήσεις χρειάζεται διαβεβαίωση ότι όλοι καταλαβαίνουν τους κανόνες και ότι συμφωνούν με αυτούς. Στη συνέχεια μπορείτε να ρωτήσετε ποιος θα ήθελε να ξεκινήσει ή να ρίξετε ένα νόμισμα για τυχαία επιλογή.

Η ακρόαση των θέσεων.

Η ακρόαση των θέσεων από τον Coach υπερβαίνει τα όρια μιας τυπικής ακρόασης και αποτελεί σημαντικό μέρος της αλλαγής κλίματος. Η σωστή ακρόαση ενεργοποιεί τη διαδικασία μεταβολισμού του αρνητικού κλίματος σε κάτι πιο παραγωγικό. Η ακρόαση εξυπηρετεί τουλάχιστον τέσσερις στόχους:

  • Συλλέγονται οι απαραίτητες πληροφορίες για το πρόβλημα και τη διαμάχη.
  • Μειώνεται το στρες και οικοδομείται εμπιστοσύνη στο πρόσωπο του Coach που είναι καθοριστική για την έκβαση της διαδικασία.
  • Ο τρόπος ακρόασης και η στάση του Coach διαμορφώνει σιωπηρά αλλά καταλυτικά το παράδειγμα συμπεριφοράς που πρέπει να ακολουθήσουν όλοι.
  • Μέσα από την ακρόαση, το πρόβλημα εισέρχεται σε φάση διαπραγμάτευσης στη σκέψη των εμπλεκόμενων.

Κριτήρια επιτυχίας – Η αρχή των Αναγκών χωρίς νικητές και χαμένους

Για να είναι αποτελεσματική η διαπραγμάτευση θα πρέπει να ξεφύγει από τις επιθυμίες ή τις απαιτήσεις του κάθε μέρους, που συνήθως δημιουργούν νικητές και χαμένους. Ο Coach πρέπει να αναδείξει τις ανάγκες τους.  Όταν η συζήτηση κατευθύνεται στις καθημερινές ανάγκες γύρω από το πρόβλημα που προέκυψε, τα δύο μέρη συναντώνται καθώς οι ανάγκες αυτές τις περισσότερες φορές είναι όμοιες. Όταν όλοι αναγνωρίσουν ότι έχουν παρόμοιες ανάγκες, ενώνονται σταδιακά σε μια κοινή κατεύθυνση και δίνουν την ευκαιρία για κοινά αποδεκτές λύσεις.

Η πιο συχνή ανάγκη στις διαπροσωπικές συγκρούσεις είναι για παράδειγμα ο σεβασμός. Από την στιγμή που οι συμμετέχοντες θα συμφωνήσουν στις ανάγκες τους, η διαπραγμάτευση προχωρά και ολοκληρώνεται διαμορφώνοντας έναν νέο τρόπο επικοινωνίας και συμπεριφοράς μεταξύ τους. Το Conflict Coaching δεν επιβάλει λύσεις, συνδέει του ανθρώπους στις ανάγκες τους χωρίς να δημιουργεί νικητές και χαμένους.

Follow up – Διαμόρφωση ιστορικού επίλυσης.

Τελικός στόχος του Conflict Coaching είναι να διασφαλιστεί η διαχρονικότητα του αποτελέσματος και να διαμορφώσει ένα ιστορικό επίλυσης διαπροσωπικών συγκρούσεων με θετική έκβαση. Ο ανταγωνισμός ανάμεσα σε νικητές και χαμένους, η αποφυγή της συζήτησης των διαφωνιών και η άρνηση του προβλήματος, προσφέρουν τη βάση για την κάθετη πτώση της παραγωγικότητας και απειλούν την επιβίωση της ομάδας. Χωρίς Conflict Coaching οι διαμάχες θα δυναμώνουν γεωμετρικά. Έτσι, δύο εβδομάδες μετά την ολοκλήρωση της διαμεσολάβησης, πραγματοποιείται μια συνάντηση follow up κατά την οποία τα εμπλεκόμενα μέρη συζητούν την εμπειρία τους, στοχάζονται επί της διαδικασίας και καταγράφουν όσα θετικά αποκόμισαν.

Ο Coach ενθαρρύνει τους συμμετέχοντες να αποκρυσταλλώσουν τα βήματα που ακολούθησαν, να σχεδιάσουν βιωματικά τον τρόπο που οδήγησε στην επίλυση και να φανταστούν μελλοντικές καταστάσεις στις οποίες μπορούν να τον εφαρμόσουν ξανά.

Charalampos Petras
Charalampos Petras

O Χαράλαμπος Πετράς είναι Ψυχολόγος, Διαπιστημένος Executive Coach, ICF PCC, EMCC SP, MISCP, και Συγγραφέας. Είναι μέλος του International Society for Coaching Psychology, ιδρυτής & διευθυντής του Athens Coaching Institute.

Σπούδασε Ανθρωπολογία, Ψυχολογία, Ιστορία και έχει εκπαιδευτεί στο Coaching, στην Συστημική Ψυχοθεραπεία, την Θεραπεία EMDR και την Εκπαίδευση Ενηλίκων. Από το 2009 εργάζεται ως επαγγελματίας Coach κυρίως με μεγάλους οργανισμούς, στελέχη διοίκησης και ηγεσίας. Βιβλία του που κυκλοφορούν είναι η “Τέχνη του Coaching”, ένα εγχειρίδιο για επαγγελματίες και η “Τέχνη των Στόχων” μια μελέτη για την ανάπτυξη και την επιτυχία. Παράλληλα, διατηρεί γραφείο ψυχολόγου όπου εργάζεται κλινικά, με ενήλικες.

www.athenscoaching.gr
Tags: athens coachingathens coaching institutecoachcoachescoachingConflict Coachingmanagement
Previous Post

Το Σύνδρομο του Ικάρου στη σύγχρονη Ηγεσία – Icarus Syndrome

Next Post

Πρόσωπα: Ο Sir John Whitmore, δημιουργός του GROW

Next Post
Πρόσωπα: Ο Sir John Whitmore, δημιουργός του GROW

Πρόσωπα: Ο Sir John Whitmore, δημιουργός του GROW

Please login to join discussion

About us

Το Athens Coaching Magazine δημιουργήθηκε από την Κοινότητα Αποφοίτων του Athens Coaching Institute με σκοπό τη διάδοση του Coaching στο ελληνικό κοινό.

© 2022 Athens Coaching Institute

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Όροι Χρήσης & Προσωπικά Δεδομένα

Athens Coaching Institute

Επικοινωνία

Newsletter

Follow Us

Facebook LinkedIn Instagram
No Result
View All Result
  • HOME
  • ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
  • EDITORIAL
  • ΑΡΘΡΑ
    • Business Coaching
    • Career Coaching
    • Life Coaching
    • Resources
    • Εκπαίδευση & Πιστοποίηση
    • Health & Wellness Coaching
    • Book reviews
    • Αφιερωματα
    • Συνέδρια-Ημερίδες
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
    • Coaching, Εγκέφαλος & Νευροεπιστήμες
    • Θετική Ψυχολογία & Coaching
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • H ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΑΣ
    • Κοινότητα Αποφοίτων
    • Πρόγραμμα Συναντήσεων
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας. Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας στην ιστοσελίδα διατηρώντας κάποιες ρυθμίσεις κατά την επίσκεψή σας. Πατώντας "Αποδοχή" συφωνείτε με την χρήση όλων των cookies. Πατώντας "Ρυθμίσεις" και να ελέγξετε τις προσωπικές σας ρυθμίσεις.
ΡυθμίσειςΑποδοχή Απόρριψη Όροι Χρήσης & Προσωπικά Δεδομένα
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT